Pech in het buitenland?
Niet in alle landen van Europa is de pechhulp geregeld zoals wij die in Nederland gewend zijn. In landen als Frankrijk, Italië en Spanje worden vooral bergers ingezet, omdat het daar wettelijk niet is toegestaan langs de weg te sleutelen. Houd er rekening mee dat de service en wachttijden in het buitenland anders kunnen zijn dan u gewend bent in Nederland.
Heeft u pech in het buitenland tijdens onze openingstijden? Neem dan direct contact op met uw eigen serviceadviseur in Zoetermeer of Pijnacker. Waar mogelijk zullen wij u dan extra ondersteunen.
- Bel altijd direct met de alarmcentrale van Volkswagen Mobiliteitsgarantie, telefoonnummer buitenland (+31) 800-5557000. Rijdt u ŠKODA, Audi of SEAT? Dan kunt u ook gebruik maken van dit nummer. Zij kunnen u doorverbinden met de juiste alarmcentrale.
Mocht het servicenummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, kunt u direct naar Nederland bellen via (+31) 33 4949 101 (niet gratis). - Beide nummers zijn 24 uur per dag bereikbaar.
- Houd uw Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
- De medewerker zal u enkele vragen stellen over kilometerstand auto, naam en plaats van uw eigen dealer, meldcode (laatste 4 cijfers van het chassisnummer) en het onderhoud van uw auto.
- Bij het doorgeven van de locatie heeft u altijd een wegnummer en de KM-aanduiding van de weg nodig. Ook moet u goed weten tussen welke plaatsen u staat. Alleen GPS-data zijn niet voldoende, deze kunnen nog niet ingezet worden om uw plaats te bepalen.
Zodra de benodigde gegevens verwerkt zijn, zal de alarmcentrale van de Mobiliteitsgarantie in samenwerking met de pechhulpprovider van het land waarin u zich bevindt, de hulpverlening opstarten. Bij problemen kunt u eventueel weer terugbellen naar de Nederlandse alarmcentrale, zodat zij u ondersteuning kunnen bieden.